webbureau

Skal webbureau styrke din tilstedeværelse online?

Har du tænkt på at gøre brug af et webbureau til at styrke din virksomheds synlighed online? At have en stærk position online, er ret vigtigt hvis du vil vælges fremfor dine konkurrenter.

Derfor er et webbureau en god idé

Der er nogle ting du som virksomhed selv kan gøre, men meget afhænger af de ressourcer og kompetencer I har i virksomheden. Måske vælger I at fokusere på det som er jeres kernekompetence eller måske I har et team ansat til at stå for alt digital og online strategi. Det afhænger meget af hver enkelt virksomhed.

Hvis I ikke selv varetager de online aktiviteter, så er det en rigtig god løsning at outsource de opgaver til en konsulent eller et webbureau. Her får du professionelle til at hjælpe dig med at styrke din position online. Det kan gøres ved udarbejdelse, implementering, udførelse og evaluering af strategi for online aktiviteter.

Din virksomheds position online er vigtig

Måske ved du nogenlunde hvem dine konkurrenter er. Prøv at placere dem og din virksomhed på et positionerings kort, og sæt dem op i forhold til synlighed online. Kig på hvordan dine 3-5 nærmeste konkurrenter gør online. Det giver dig en idé om hvor du er placeret i forhold til dem, men det er også inspiration til hvad du eventuelt selv kan gøre anderledes. Man kan lære meget ved at nærstudere sine konkurrenter. Både hvad der virker, og hvad der måske ikke lige virker.

Kig på hvilke sociale medier dine konkurrenter befinder sig på, om de har en hjemmeside og en webshop, hvor nemme de er at finde via en hurtig Google-søgning, om de besvarer deres følgeres kommentarer på de sociale medier osv. Alle disse faktorer er vigtige når det kommer til at være konkurrencedygtig online. Det er noget I selv kan gøre i virksomheden, hvis I bruger tiden på det, men I kan også sagtens lade et webbureau om den del.

Se det som en investering i din forretning

Det er slet og ret svært at eksistere som virksomhed, hvis ikke man har den mindste tilstedeværelse online. Ja, faktisk skal du helst være ret kontinuerlig i din aktivitet på sociale medier. Din virksomhed skal nemt kunne findes online, og du skal vise din virksomheds identitet online. Alt dette kan et webbureau hjælpe dig med. Ofte er det sådan at virksomheden deler sine tanker og ideer, og bureauet arbejder så professionelt ud fra det, og kommer også med deres inputs.