markedsføring på facebook

Markedsføring på Facebook for virksomheder som din

Er markedsføring på facebook blandt de værktøjer du benytter dig af i din virksomheds markedsførings strategi? Hvis ikke, så er det ikke et sekund for tidligt at komme i gang. De online medier, og i særdeleshed de sociale, er vigtige at være på, hvis du skal kunne stå oppe mod dine konkurrenter.

Hvorfor lige markedsføring på facebook?

Der er mange måder at markedsføre sig selv på. De sociale medier er blevet rigtig attraktive til dette. Både når det kommer til virksomheder, men også til at markedsføre folks personlige brands. Hvis du kun prioriterer at bruge markedsførings penge på ét bestemt socialt medie, så er markedsføring på facebook et oplagt valg. Det er det af den grund at det stadigvæk er det meste anvendte sociale medie her i Danmark. Mens især Instagram og Tiktok har vundet ind hos de yngre målgrupper, så er en ret bred befolkningsgruppe altså stadigvæk på Facebook.

Danmark er et af de lande med den bredeste aldersgruppe af facebook brugere, og det er værd at benytte sig af. Selvom mange unge bruger mere tid på de nyere sociale medier, så har de altså også stadig en vis aktivitet på facebook. Tænk f.eks. over om du selv eller nogen du kender, har slettet deres FB-profil for nylig? De har den med stor sandsynlighed endnu, og tjekker den altså også fra tid til anden. Mange andre sociale medier og internet sider kobles nemlig ofte op med facebook. Det har du sikkert set, når du har skulle oprette en bruger på en bestemt side.

Vær en frontløber

Det kan godt betale sig at være hurtigt ude til at gøre brug af de tendenser der er nye og populære. Ja, generelt er det værd at bruge ressourcer på at holde øje med hvad der rører sig, og hvordan du bedst promoverer netop din virksomhed. Hvis ikke det er noget I ønsker at bruge ressourcer på at gøre internt i virksomheden, så er der webbureauer der lever af at gøre dette. De sætter sig ind nye digitale trends og holder et skarpt øje med hvad der rører sig nu og her.

Facebook er ikke længere det man kan kalde et nyt medie. Nej, det er faktisk, sammen med Twitter, et af de ældst stadig-fungerende sociale medier vi har. Af eller anden årsag har Twitter aldrig rigtigt vundet det store indpas i danskernes bevidsthed, og derfor er det et medie du ikke bør prioritere helt så højt, med mindre du er ens tor spiller på det amerikanske eller britiske marked. Facebook hitter heldigvis stadig stort i Danmark, og netop af den grund er det værd at sætte marketing budget af til markedsføring på facebook.